Kontoutskrifter - oppdatering
Vi har nå sendt ut kontoutskriftene for skogfondet 2023. De som feilet ved utsending til Altinn må kommunene sende per post.
I år er det totalt 10 013 kontoutskrifter i Vestfold og Telemark (25 færre enn i fjor):
• 8 867 kontutskrifter er sendt ut til skogeigere via Altinn.
• De resterende kontoutskriftene (11 %) må kommunen sende ut selv.
Feil i regnskapet?
Ettersom vi i år har sendt ut kontoutskriftene så seint, er det lite rom for å gjøre endringer. Vi planlegger å bytte regnskapsår mandag 29. januar, så etter det er det ikke mulig å gjøre endringer i regnskapet for 2023.
Utsending av kontoutskrifter per brev
Kommunen skal sende ut kontoutskrifter per brev til de som har feilet i Altinn.
FØR utsending
• Bruk rapport 43. Adresseliste INTERN (ØKS -->Rapporter -->Rapporter -->Regnskap)
• Filtrer rapporten på hvilke kontoer som er merket som dødsbo
• Ved å filtrere kan dere unngå å sende til en person som er død, men der navnet ikke er endret til «dødsbo/bo».
Hvordan finne kontoutskriftene som skal sendes?
• ØKS --> Rapporter --> Kontoutskrift
• De kan velge om dere vil sende til "alle" eller bare de med "bevegelse" i 2023:
• Utskriftvalg: Velg «Alle med feil ved sending til Altinn»
• Oppgi e-postadressen din nederst, huk av for «send rapport-link på e-post»
• Skriv som PDF
• VIKTIG: Skriv ut kontoutskriftene ENSIDIG!!
Ta kontakt dersom dere har spørsmål.