Godkjenner ladeanlegg ved ferjekaia i Eidsdal

Teikingar viser kor ladetårn og teknisk bygg skal ligge ved kaia i Eidsdal
Plassering av ladetårn og teknisk bygg er godkjent ved kaia i Eidsdal. Foto: Frå søknaden til Fjord1.

Statsforvaltaren endrar Fjord kommune sitt vedtak, og gir Fjord1 løyve til å oppføre ladeanlegg ved Eidsdal ferjekai.

Publisert 23.08.2024

Ferjesambandet Linge-Eidsdal skal bli elektrisk. Det gir behov for ladestasjonar på ferjekaiene. Fjord1 søkte om løyve til å bygge eit teknisk bygg og ei lademast på ferjekaia i Eidsdal.

– Kommunen godkjente først tiltaket, men snudde, og gav avslag etter tre klager. Klagene var knytt til at plasseringa av det tekniske bygget ville gi negative verknader for næringsliv og bebuarar i området. Klagarane ønska ei alternativ plassering av det tekniske bygget, fortel seniorrådgivar og jurist Therese Småland hos Statsforvaltaren i Møre og Romsdal.

Alternative plasseringar er ikkje gode

Fjord1 klaga på avslaget, og argumenterte mot alternative plasseringar. Statsforvaltaren har no gått gjennom klaga, og vurdert alternative løysingar.

– Ei anna plassering av dei tekniske bygga, eksempelvis på Coop-tomta som er føreslått, vil føre til betydelege og irreversible terrenginngrep i grunnen gjennom fleire eigedomar, seier Småland.

Ho fortel at ei lengre avstand frå kaia til teknisk bygg også vil auke kostnadene både ved etablering og vedlikehald.

– Lange avstandar betyr lengre og fleire kablar som fører til utfordringar. Ei plassering av dei tekniske bygga i andre deler av Eidsdal sentrum vil også potensielt skape fleire arealkonfliktar. Vi ser difor ikkje at det er andre alternative plasseringar som bidreg til å bøte på ulempa av tiltaket eller som fører med seg andre fordelar, seier ho.

Viktig for det grøne skiftet

– Ladestasjonane, og elektriske ferjer, er viktige tiltak for å redusere utsleppa frå transportsektoren. Derfor er det også tungtvegande samfunnsomsyn som talar for at vi gir Fjord1 løyve til å bygge ladestasjonen i Eidsdal, avsluttar Småland.