Krisehandtering

Oppdatert 08.04.2024

Ansvarsprinsippet inneber at den instansen som er ansvarleg for eit område i ein normalsituasjon, også har ansvaret ved ekstraordinære hendingar og kriser. Nærleiksprinsippet inneber at kriser skal handterast på lågast mogleg nivå.

Statsforvaltaren kan samordne innsatsen

Ved større kriser og katastrofar er det ofte fleire instansar som er involverte i krisehandteringa. I slike situasjonar kan Statsforvaltaren samordne innsatsen. Dersom det blir aktuelt å setje i verk ei slik regional samordning, skal det opprettast kontakt mellom Statsforvaltaren og dei aktuelle etatane. Her kan fylkesberedskapsrådet vere eit viktig forum.

Alle fylke skal ha eit fylkesberedskapsråd

Fylkesberedskapsrådet er sett saman av leiarar av offentlege beredskapsetatar, kommunar, næringsliv og frivillige organisasjonar. Rådet er eit forum for gjensidig orientering om beredskapsarbeid, og i ein krisesituasjon vil rådet vere eit sentralt samarbeids- og støtteorgan for Statsforvaltaren.

Ved krig har Statsforvaltaren mynde til å ta hand om viktige samfunnsinteresser dersom kommunikasjonen med regjeringa blir broten.

Vis meir


Publisert 31.05.2024

Fugleinfluensa på villfugl

Mattilsynet er uroa for spreiing av fugleinfluensa blant kolonihekkande sjøfugl også i år. Det er viktig å oppdage eit utbrot tidleg, for å avgrense omfanget og konsekvensane.


Publisert 18.03.2020

Fylkesmannen samordnar støtteressursane

Koronahandteringa legg eit stort press på støtteressursane våre, både frivillige organisasjonar og dei offentlege. Når kommunar eller andre samfunnnsaktørar har behov for hjelp kan dei kontakta ressursen direkte. Deretter vil desse kontakte Fylkesmannen for samordning. Dersom det er tvil om kva ressurs som trengst, ta kontakt med Fylkesmannen.


Publisert 20.12.2019

Høyringsuttale til NOU 2019: 13 Når krisen inntreffer

Justis- og beredskapsdepartementet har hatt på høyring Beredskapshjemmelutvalget si utgreiing NOU 2019: 13 Når krisen inntreffer. I utgreiinga foreslår utvalet at det blir innført ei eiga krisefullmaktslov med ei sektorovergripande fullmakts- og suspensjonsheimel. Her er høyringssuttalen til Fylkesmannen i Rogaland


Publisert 21.05.2019

Skogbrannberedskapen i 2019

Det har truleg ikkje vore fleire gras- og skogbrannar i landet i moderne tid enn i fjor. I tida framover er det viktig at vi tar med lærdomen frå 2018 og fokuserer på det førebyggjande arbeidet


Publisert 24.04.2019

– Kan ikkje huska ein så alvorleg brann

Brannvesenet begynner å få kontroll på brannen i Sokndal, men situasjonen er framleis kritisk. – Brannar har me erfaring med, men denne er den mest dramatiske eg kan huska, seier fylkesberedskapssjef Reidar Johnsen. 


Publisert 24.09.2018

Det blir svært fuktig i Ryfylke natt til onsdag

Mellom 40 og 60 millimeter nedbør på seks timar i Ryfylke natt til onsdag, melder Meteorologisk institutt i dag. Lokalt kan det komma opp mot 100 millimeter i døgnet.


Publisert 21.09.2018

Nesten ekstremvêr i Rogaland

Rogaland og Agder vil få sterkare vind enn tidlegare varsla, men slepp såvidt unna å bli definert som ekstremvêr.


Publisert 30.07.2018

Varslar styrtregn i Rogaland

Etter lang tids tørke kjem regnet. Og når det først kjem, så kjem det i bøtter og spann.


Publisert 18.07.2018

NVE-tilskot til flaum- og skredsikring i Rogaland

NVE gir 78 millionar kroner til flaum- og skredsikring, og miljøtiltak langs vassdrag i 2018. Av 14 innvilga søknadar i landet, er heile fire ifrå Rogaland. Eigersund, Sokndal og Hå får tilskot til flaumsikring, og Suldal får til skredsikring i Suldalslågen.


Publisert 06.07.2018

Tørke skaper trøbbel

Det uvanleg langvarige finvêret er i ferd med å lede til ei uvant situasjon her på vestlandet; tørke. Grunnvassnivået i Rogaland og i store deler av landet er svært lågt og synkande. Det kan resultere i tørre brønnar, aukande utfordringar for landbruket og endå større skog- og grasbrannfare. Dersom vêret held fram utan regn kan det bli nødvendig å innføre tiltak, som å rasjonere vatn.