Midlertidig tilskudd til de sosiale tjenestene i Nav-kontoret (covid-19)
- Søknadsfrist:
- 1. september 2020 23:59
- Målgruppe:
- Personer og familier som rammes spesielt av covid-19-situasjonen
- Ansvarleg:
- Fylkesmannen i Innlandet
- Kven kan søke:
- Nav-kontorer i Innlandet
- Rapporteringsfrist:
- 1. oktober 2021 23:00
Nav-kontorene i Innlandet kan nå søke om midlertidig tilskudd for å håndtere økt behov for sosiale tjenester og tiltak i kommunene på grunn av covid-19.
Tilskuddsmidlene kan benyttes både til kompetanse- og utviklingstiltak og ekstra personellressurser. Tilskuddet skal bidra til økt kapasitet og tilgjengelighet til tjenester til personer og familier som rammes spesielt av covid-19-situasjonen.
Fylkesmannen viser også til punktene om samarbeid og oppfordrer Nav-kontorene til å undersøke muligheten for å samarbeide regionvis eller mellom kommuner. Da kan tilskuddsordningen bidra til at alle kommuner i Innlandet med behov for styrket kapasitet til å tilby sosiale tjenester, kan få nytte av den midlertidige tilskuddsordningen.
Mer informasjon finner du på Navs sider og i vedlagte kunngjøring (se relaterte dokumenter).
Søknadsfrist for tilskuddsordningen er 1. september og søknad sendes til Fylkesmannen i Innlandet. Bruk det vedlagte søknadsskjemaet.
- Søknadsfrist:
- 1. september 2020 23:59
- Målgruppe:
- Personer og familier som rammes spesielt av covid-19-situasjonen
- Ansvarleg:
- Fylkesmannen i Innlandet
- Kven kan søke:
- Nav-kontorer i Innlandet
- Rapporteringsfrist:
- 1. oktober 2021 23:00