Viktig informasjon om Elevundersøkelsen høsten 2023
For at skoler skal kunne gjennomføre Elevundersøkelsen nå i høst, må skoleeier gi dem tilgang gjennom Altinn.
Som følge av at Utdanningsdirektoratet oppdaterer sine systemer, er det gjort endringer i tilgangsstyringen.
Elevundersøkelsen er nå på ny digital plattform, og tilgangsstyring gjøres nå gjennom Altinn. UBAS (det gamle tilgangssystemet) kan ikke brukes for å gi skoleledere tilgang til administrasjon av Elevundersøkelsen.
I Altinn er tilgangene styrt av organisasjonsnummer. Det betyr at skoleledere må være registrert på riktig organisasjonsnummer i Nasjonalt skoleregister.
Brukerstøtte
Har du tekniske utfordringer med administrering eller gjennomføring av Elevundersøkelsen kan du melde dette til Utdanningsdirektoratet.
Har du spørsmål knyttet til tilgangsstyring i Altinn eller trenger brukerstøtte til dette, kan du kontakte Altinn.
Informasjon om dette er på Utdanningsdirektoratet sine nettsider (lenke i menyen til høyre).
Vi minner om at Udir arrangerer nettseminar for skoleledere 23. oktober 1230-1330. Link til webinar for skoleeiere ligger på hjemmesiden til Utdanningsdirektoratet.
Kontaktpersonar
-
Kristine Sti
Tlf: 33 37 24 38 -
Liv Tone Gundersen
Tlf: 35 58 62 95 / 98 43 91 89