Vil du bli med å bygge matfylket?
–matkultur bygd på stolthet, kunnskap, utvikling og samarbeid. Lunsj kick-off 7. juni. Påmelding innen 30. mai.
Dette innhaldet er meir enn eitt år gammalt. Informasjonen kan derfor vere utdatert.
Visjonen for Matnasjonen Norge
«I 2030 er mat en kilde til matglede, stolthet, god helse og fellesskap i hele befolkningen,
og er et synlig element i turistlandet Norge. Norge er internasjonalt kjent for en spennende matkultur, sin store sjømateksport og mat- og drikkeopplevelser med norske råvarer i verdensklasse.»
Strategiske innsatsområder i Matnasjonen Norge:
Med strategien prioriterer regjeringen fire innsatsområder som skal bidra til å oppnå visjonen for Matnasjonen Norge:
- Produksjon av og tilbud om, bærekraftig, trygg og sunn mat av høy kvalitet.
- Skape grunnlag for vekst og verdiskaping i hele landet.
- Innovasjon og mangfold.
- Kompetanse, rekruttering og omdømmebygging.
Sterke mat- og reiselivsregioner er en viktig del av Matnasjonen Norge. På bakgrunn av dette inviterer vi til kick-off for vår region 7.juni. Et tilsvarende møte ble holdt i Vestfold 28.april.