Barnehage

Oppdatert 12.03.2024

Barnehagen skal i samarbeid og forståing med heimen ta vare på barnets behov for omsorg og leik, og fremje læring og danning som grunnlag for allsidig utvikling. 

Barn skal ha det trygt og godt i barnehagen

Alle tilsette i barnehagen har ei plikt til å følgje med på korleis alle barna i barnehagen har det. Barnehagens tilsette skal gripe inn dersom barn blir utsette for krenkingar. Døme på krenkingar er utestenging frå leik, plaging, mobbing, vald eller diskriminering.

Dersom tilsette oppdagar at eit barn ikkje har det bra, må dei melde frå til styraren i barnehagen. I alvorlege tilfelle skal styrar melde frå til barnehageeigar.

Kommunens ansvar

Alle kommunar har ei lovfesta plikt til å tilby nok barnehageplassar. Ut over foreldrebetalinga har kommunen eit ansvar for å finansiere barnehagane, og kommunen gir tilskot til godkjende private barnehagar.

Det er barnehagemyndigheita i den enkelte kommune (bydel i Oslo) som skal sjå til at både kommunale og private barnehagar blir drivne i samsvar med regelverket, og barnehagemyndigheita skal gi rettleiing og føre tilsyn.

Statsforvaltaren rettleiar og fører tilsyn

Statsforvaltaren rettleiar kommunar og barnehagar etter barnehagelova, og fører tilsyn med kommunen (bydel i Oslo) som barnehagemyndigheit etter barnehagelova og tilhøyrande forskrifter. Statsforvaltaren kan i særlege tilfelle føre tilsyn med éin enkelt barnehage.

Statsforvaltaren er klageinstans

Statsforvaltaren behandlar klager på enkeltvedtak etter reglane i barnehagelova og tilhøyrande forskrifter. Dersom du ønskjer å klage på eit enkeltvedtak, sender du klagen til den instansen som har gjort vedtaket. Dersom denne instansen ikkje har gitt deg medhald i klagen din, skal klagen bli send vidare til Statsforvaltaren for endeleg behandling.

Vis meir


Publisert 11.10.2022

Kompetanse for fremtidens barnehage

Regjeringen har kommet med en revidert kompetansestrategi for fremtidens barnehage. Strategien er en videreføring og videreutvikling av Kompetanse for fremtidens barnehage 2018 – 2022.


Publisert 01.03.2022

Hvordan snakke med barn om krigen i Ukraina?

Mange barn opplever krig som skremmende og vanskelig. De hører nyheter og ser sterke bilder av menneskelige lidelser daglig. Det er viktig at voksne tar seg tid til å snakke med barna.

 


Publisert 31.01.2022

Rett til barnehageplass

Barnehagelova gir kommunane plikt til å tilby plass i barnehage til barn som er busette i kommunen. Barn som fyller eit år seinast innan utgangen av august det året det blir søkt om barnehageplass, har rett til å få plass i barnehage frå august.

Barn som fyller eit år i september, oktober eller november det året det blir søkt om barnehageplass, har etter søknad rett til å få plass i barnehage innan utgangen av den månaden barnet fyller eit år. 

 

 


Publisert 17.06.2021, Sist endra 17.06.2021

Meldeplikt til barnevernet

Alle som arbeider i det offentlege skal etter lova melde frå til den kommunale barneverntenesta om dei har grunn til å tru at eit barn lir overlast. Meldeplikta set teieplikta til side.

 


Publisert 12.02.2021

Tilrettelegging av barnehagetilbudet for barn med nedsatt funksjonsevne

Barn som går i barnehage, og som har nedsatt funksjonsevne, har rett til et egnet individuelt tilrettelagt barnehagetilbud. Dette følger av barnehageloven §37.  Kommunen skal sikre at barn med nedsatt funksjonsevne får et egnet individuelt tilrettelagt barnehagetilbud.


Publisert 24.11.2020

Nasjonal faglig retningslinje for tidlig oppdagelse av utsatte barn og unge

Målet med retningslinjen er at anbefalingene styrker oppdager- og handlingskompetansen hos ledere og ansatte i kommunen slik at utsatte barn og unge oppdages tidlig og får tilpasset hjelp og oppfølging.

Retningslinjen erstatter veilederen Fra bekymring til handling (IS-1742).

 


Publisert 31.08.2020

Rettleiing av nyutdanna barnehagelærarar

Det er ikkje alt ein kan lære i utdanninga. Noko lærer ein fyrst når ein kjem ut i yrket. Rettleiing av nyutdanna barnehagelærarar er ei investering for profesjonsutvikling i barnehagen, og skal bidra til å skape samanheng mellom utdanning og yrke.

 


Publisert 02.07.2020

Kva gjer PPT?

PPT står for pedagogisk psykologisk rådgjevingsteneste.  PPT skal hjelpe til med at alle har eit inkluderande, likeverdig og tilpassa pedagogisk tilbod. Kvar kommune skal ha ei slik teneste.


Publisert 15.05.2020

Rett til spesialundervisning og spesialpedagogisk hjelp vs krav til smittevern i skoler og barnehager

Nå når skoler og barnehager igjen er åpne er det mange som spør oss om hvordan individuelle rettigheter som spesialundervisning og spesialpedagogisk hjelp skal ivaretas. Disse rettighetene gjelder som utgangspunkt fortsatt, selv om skolene og barnehagene må bruke mye ressurser på smittevern og organisering av grupper/ kohorter for å oppfylle krav på dette området.


Publisert 08.04.2020

Tverrfaglig og tverretatlig samarbeid – viktigere enn noen gang

Covid-19 startet som en helsehendelse, men ble raskt en utfordring som går på tvers av de fleste fagfelt som er i kontakt med barn og unge. Dette viser betydningen av og behovet for tverrfaglig og tverretatlig samarbeid og at det er viktigere enn noen gang.