Sosiale tenester i NAV

Oppdatert 18.11.2024

Den som ikkje greier å forsørgje seg sjølv, kan søkje om sosialhjelp. Hjelpa kan ytast som bidrag, lån eller garanti for lån. Økonomisk sosialhjelp skal først og fremst vere ei mellombels yting, og meininga er at den som søkjer hjelp, skal bli i stand til å hjelpe seg sjølv etter kvart. Søknader om sosialhjelp skal sendast til Nav-kontoret i kommunen.

Økonomisk sosialhjelp er ei mellombels støtte som skal dekkje nødvendige utgifter til å leve og bu. Før du kan få sosialhjelp må du utnytte moglegheitene dine til å forsørgje deg sjølv. Det kan til dømes vere arbeid, andre inntekter eller eigne midlar. Dersom du treng hjelp til å finne ut kva moglegheiter du har, kan du kontakte Nav for å få råd og rettleiing. 

Hovudansvaret for sosialtenesta ligg i kommunane, og det er Nav-kontora som tek hand om kommunens oppgåver på dette området. Det er rettleiande retningslinjer for kor mykje stønad kvar enkelt kan få tildelt, men kommunane har rett og plikt til å bruke skjønn og vurdere kvar sak for seg.

Dei rettleiande satsane i dei statlege retningslinjene omfattar utgifter til heilt grunnleggjande behov, som mat, klede, kommunikasjon, hushaldsartiklar og hygiene med meir, og tek vidare omsyn til andre sider av dagleglivet, som fritid og sosiale behov. Utgifter til andre nødvendige ting, som bustad, straum og oppvarming, bustad- og innbuforsikring og innbu og utstyr inngår i livsopphaldet, men er ikkje inkludert i dei rettleiande satsane sidan dette er utgifter som varierer mykje. Nav skal ikkje ta omsyn til om familien har barnetrygd når dei vurderer søknader frå familiar med barn.

Du kan klage

Dersom du søkjer om sosialhjelp og får avslag frå Nav, kan du klage på vedtaket. Dersom Nav er samd i klagen din, vil dei endre avgjerda og ta kontakt med deg for å gi deg hjelpa du har rett på. Dersom Nav er usamd i klagen din, sender Nav klagen din vidare til Statsforvaltaren. Statsforvaltaren behandlar klagen og svarer deg med eit brev.

Statsforvaltaren har også eit tilsynsansvar som gir rett og plikt til å føre tilsyn med om kommunen oppfyller pliktene sine etter kapittel 4 i lov om sosiale tenester i Nav. Kapittel 4 regulerer dei individuelle tenestene i lova, blant anna økonomisk stønad.

Gjeldsrådgiving

Kommunen skal tilby innbyggjarane sine økonomisk rådgiving eller gjeldsrådgiving i tråd med lov om sosiale tenester. Denne rådgivingstenesta er som regel eit tilbod ved det lokale Nav-kontoret. Statsforvaltarens oppgåver er retta mot kommunane og omfattar blant anna å gi opplærings- og kurstilbod til dei tilsette som jobbar med dette i kommunen.

Vis meir


Publisert 03.01.2022

Rettleiiande satsar for økonomisk stønad til livsopphald for 2022- Rundskriv A-2/2021

Arbeids- og sosialdepartementet har prisjustert satsane i staten sine rettleiande satsar for sosialstønad. Satsane er justert i tråd med anslag for vekst i konsumprisane i nasjonalbudsettet for 2022 (1,3 pst.)


Publisert 22.12.2021

Økonomisk stønad til personer som er innvilget oppholdstillatelse under forutsetning av underhold

Arbeids- og sosialdepartementet har i brev datert 04.11.21, kommet med en klargjøring når det gjelder fortolkning av rettighetene i denne forbindelse


Publisert 16.12.2021

Utgifter til kiropraktor

Arbeids -og velferdsdirektoratet har kommet med en uttalelse når det gjelder utgifter til kiropraktor


Publisert 14.12.2021

Sambuarar har ikkje forsørgingsplikt for kvarandre

Lov om sosiale tjenester § 18 ligg til grunn for vurderinga om ein sambuar har rett til økonomisk stønad.

De som ikke kan sørge for sitt livsopphold gjennom arbeid eller ved å gjøre gjeldende økonomisk rettigheter, har krav på økonomisk stønad.


Publisert 04.10.2021

Mottakere av økonomisk stønad kan klage på utbetalingshyppighet

Utbetalingshyppighet er en del av et enkeltvedtak som kan påklages. Dette gjelder både når utbetalingshyppighet besluttes i opprinnelig vedtak om økonomisk stønad og når utbetalingshyppighet blir endret som konsekvens av brudd på vilkår.


Publisert 27.08.2021

Endring av statlige veiledende satser for sosialhjelp for aldersgruppen 0-5 år

Den veiledende satsen for økonomisk stønad til livsopphold i kategorien Barn 0-5 år er med virkning fra 1. september 2021 økt tilsvarende økningen i barnetrygden for barn i alderen null år inntil måneden før fylte seks år. 


Publisert 30.07.2021

Tildeling av tilskudd til utvikling av de sosiale tjenestene i Nav-kontorene for 2021

Statsforvalteren i Rogaland har utbetalt kroner 10 723 000 til  utvikling av de sosiale tjenestene i NAV-kontoret. Søknadsfristen var 01.02.21, og vi fikk inn 18 søknader om midler til ulike prosjekter, 12 av disse var søknader om videreføringer.


Publisert 27.07.2021

Endringer i midlertidig forskrift om unntak fra sosialtjenesteloven § 20, § 20a og § 29 til § 40

Det er vedtatt endringer i §§ 3, 5 og 6 i midlertidig forskrift med virkning virkning fra 1. juli 2021.


Publisert 27.07.2021

Utvidet adgang til å dele taushetspliktige opplysninger med andre forvaltningsorganer

Fra 1. juli ble bestemmelser om taushetsplikt i NAV-loven, sosialtjenesteloven og forvaltningsloven endret. Endringene innebærer blant annet en utvidet adgang til å dele ellers taushetspliktige opplysninger med andre forvaltningsorganer.


Publisert 03.02.2021

Lovendringer- Sosiale tjenester i Nav

- Nav skal stille vilkår om norskopplæring. 

- Kommunens internkontrollplikt i sosialtjenesteloven erstattes av ny internkontrollbestemmelse i kommuneloven.

Endringene trådte i kraft 01.01.2021.