Helsetenester

Oppdatert 09.04.2024

Du har krav på å få nødvendig helsehjelp i kommunen der du bur, eller der du for tida oppheld deg. Du har òg krav på å få nødvendig helsehjelp frå spesialisthelsetenesta. Statsforvaltaren fører tilsyn med helsetenesta og behandlar klagesaker for å medverke til at du får dei tenestene du har krav på.

Du kan klage på at du ikkje får oppfylt rettane dine 

Du kan klage dersom du meiner at du ikkje får dei helsetenestene du har krav på, eller dersom du er usamd i helsetenesta si vurdering av behandlingsbehovet ditt. For at den som har gjort det vedtaket du er usamd i, skal få høve til å endre standpunkt, skal du sende klagen dit. Dersom du ikkje får medhald i klagen, blir han send vidare til Statsforvaltaren for endeleg avgjerd. Statsforvaltarens vedtak er endeleg, og den aktuelle helsetenesta må rette seg etter det.

Du kan be Statsforvaltaren vurdere om helsetenesta har oppfylt pliktene sine

Statsforvaltaren kan også ta stilling til om tilsette i helse- og omsorgstenesta har forsømt pliktene sine slik at det har gått ut over deg. Viss du er pasient, brukar eller pårørande, kan du til dømes klage på at du er misnøgd med tenestene du har fått, ved negative opplevingar, uønska hendingar, nestenuhell eller alvorleg svikt. Det digitale skjemaet vårt hjelper deg til å klage til riktig stad og med nødvendig informasjon. 

Dersom du meiner at det kan ha skjedd ein svikt i helse- og omsorgstenesta, er det ofte ein god start å ta dette opp direkte med verksemda som har gitt tenesta. I skjemaet blir du derfor spurt om du har klaga til den det gjeld. 

Dersom Statsforvaltaren etter å ha vurdert klagen din konkluderer med at du har fått uforsvarleg behandling, har du ikkje automatisk rett til erstatning eller ny behandling. Men ved å melde frå til oss, kan du bidra til å hindre at dette skjer igjen eller at andre opplever det same. Tilsyna våre med helse- og omsorgstenesta skal bidra til å styrkje tryggleiken og kvaliteten i helse- og omsorgstenestene.

Vis meir


Publisert 24.05.2018

Retting av støyforhold – bruk av lydanlegg på sommerleir

Sivilombudsmannen har kommet med uttalelse i sak der Justøy familiecamp påklaget Fylkesmannens saksbehandling.


Publisert 19.03.2018

Tilskudd til nasjonal pilot for oppfølgingsteam i kommunene

Piloten er treårig og skal gjennomføres i inntil syv kommuner - søknadsfrist 25.mai 2018.


Publisert 13.03.2018

Studieopptak til Nasjonal leiarutdanning for primærhelsetenesta i 2018

Helsedirektoratet har i samarbeid med KS gitt Handelshøyskolen BI i oppdrag å tilby utdanning i leiarskap og endrings- og innovasjonsleiing for helse- og omsorgstenesta i kommunane og
tannhelsetenesta i fylkeskommunane.


Publisert 15.12.2017

Sepsistilsyn ved sykehusenes akuttmottak

I 2016 og 2017 har det i regi av Statens helsetilsyn vært gjennomført landsomfattende tilsyn med helseforetakenes somatiske akuttmottak og deres gjenkjennelse og behandling av pasienter med sepsis.


Publisert 21.11.2017

Tilsyn med rehabiliteringstjenesten gjennomført i Gjerstad

Fylkesmannen påpeker at kommunen ikke sikrer at brukere får tverrfaglige og koordinerte rehabiliteringstjenester.


Publisert 19.10.2017

Forbrukerrådet på tilsyn med fastlegene

Store forskjeller på hvordan fastlegekontoret møter deg.


Publisert 17.10.2017

Regjeringens helse- og omsorgsbudsjett 2018

Helse- og omsorgsdepartementets samlede budsjettforslag er på om lag 198 milliarder kroner.


Publisert 17.10.2017

Etablerer undersøkelseskommisjon for helse- og omsorgstjenesten

Regjeringen foreslår i statsbudsettet 20 millioner til etablering og drift av en egen undersøkelseskommisjon i 2018.


Publisert 09.10.2017

Utsatte barn får ikke hjelp

Enkelte barn av foreldre med alvorlige rusproblemer blir utsatt for svært grove krenkelser og overgrep uten å få hjelp.


Publisert 03.10.2017

Hvordan klage på helse- og omsorgstjenester