Helsetenester

Oppdatert 09.04.2024

Du har krav på å få nødvendig helsehjelp i kommunen der du bur, eller der du for tida oppheld deg. Du har òg krav på å få nødvendig helsehjelp frå spesialisthelsetenesta. Statsforvaltaren fører tilsyn med helsetenesta og behandlar klagesaker for å medverke til at du får dei tenestene du har krav på.

Du kan klage på at du ikkje får oppfylt rettane dine 

Du kan klage dersom du meiner at du ikkje får dei helsetenestene du har krav på, eller dersom du er usamd i helsetenesta si vurdering av behandlingsbehovet ditt. For at den som har gjort det vedtaket du er usamd i, skal få høve til å endre standpunkt, skal du sende klagen dit. Dersom du ikkje får medhald i klagen, blir han send vidare til Statsforvaltaren for endeleg avgjerd. Statsforvaltarens vedtak er endeleg, og den aktuelle helsetenesta må rette seg etter det.

Du kan be Statsforvaltaren vurdere om helsetenesta har oppfylt pliktene sine

Statsforvaltaren kan også ta stilling til om tilsette i helse- og omsorgstenesta har forsømt pliktene sine slik at det har gått ut over deg. Viss du er pasient, brukar eller pårørande, kan du til dømes klage på at du er misnøgd med tenestene du har fått, ved negative opplevingar, uønska hendingar, nestenuhell eller alvorleg svikt. Det digitale skjemaet vårt hjelper deg til å klage til riktig stad og med nødvendig informasjon. 

Dersom du meiner at det kan ha skjedd ein svikt i helse- og omsorgstenesta, er det ofte ein god start å ta dette opp direkte med verksemda som har gitt tenesta. I skjemaet blir du derfor spurt om du har klaga til den det gjeld. 

Dersom Statsforvaltaren etter å ha vurdert klagen din konkluderer med at du har fått uforsvarleg behandling, har du ikkje automatisk rett til erstatning eller ny behandling. Men ved å melde frå til oss, kan du bidra til å hindre at dette skjer igjen eller at andre opplever det same. Tilsyna våre med helse- og omsorgstenesta skal bidra til å styrkje tryggleiken og kvaliteten i helse- og omsorgstenestene.

Vis meir


Publisert 02.02.2017

Veileder om pårørende i helse og omsorgstjenesten

​Helsedirektoratets nye veileder beskriver pårørendes rettigheter, helse- og omsorgstjenestens plikter og gir anbefalinger om god praksis.


Publisert 01.02.2017

Kompetanseløft 2020 - nasjonal leiarutdanning for primærhelsetenesta

Helsedirektoratet har i samarbeid med KS gitt Handelshøyskolen BI i oppdrag å tilby utdanning i leiarkunnskap og innovasjon for helse- og omsorgstenesta i kommunane og tannhelsetenesta i fylkeskommunane.


Publisert 26.01.2017

Opptrappingsplan for habilitering og rehabilitering

Planen skal bidra til at kommunene settes i stand til å gi et godt rehabiliteringstilbud til innbyggerne.


Publisert 28.10.2016

Nasjonal dugnad for økt kunnskap om hjerneslag

Overordnet mål for kampanjen er at flere får behandling i tide og overlever med god livskvalitet.


Publisert 05.10.2016

Stort engasjement på årets smittevernkonferanse

Nesten 100 deltakere samlet i Kristiansand der tema som vaksinasjonsprogram, pandemiplanlegging, flåttbårne sykdommer, smitterisiko hos flyktninger og antibiotikaresistens sto på dagsorden.


Publisert 29.09.2016

Tilberedning av legemidler til barn

Svikt i kontrollrutiner er i ni av ti tilfeller medvirkende årsak til uønskede hendelser ved tilberedning av legemidler til barn i sykehus.


Publisert 16.09.2016

Gode dialogmøter med pasient- og brukerorganisasjonene på Agder

Fylkesmannen fikk gode innspill til områder hvor organisasjonene mener det er fare for svikt i helse- og sosialtjenestene i Aust- og Vest-Agder.


Publisert 05.09.2016

Smittevernkonferanse

Fylkesmannen inviterer til smittevernkonferanse 27. september 2016 i Kristiansand.


Publisert 28.06.2016

Lovendring om rett til opphold i sykehjem

Stortinget har vedtatt lovendring om rett til opphold i sykehjem eller tilsvarende bolig særskilt tilrettelagt for heldøgns tjenester – kriterier og ventelister.


Publisert 15.06.2016

Regjeringen lanserer ungdomshelsestrategi

Strategien har som mål å hjelpe unge til å mestre egne utfordringer og leve gode liv.